Abans de sortir

  • Consulteu el butlletí del perill d’allaus i la predicció meteorològica, on podeu veure els valors de les temperatures i les ratxes de vent o seguir l’evolució de la pluja. Renuncieu a l'activitat prevista si les previsions són dolentes.
  • Planifiqueu l'activitat i la seva durada. Fixeu una hora de tornada; tingueu en compte que en aquesta època de l’any el dia és més curt. Per tant, calculeu el temps necessari per tornar i no us arrisqueu a fer-ho si fosqueja.
  • Consulteu les guies i el mapa del recorregut.
  • Utilitzeu material i equip adequats a l'activitat. Si feu activitats a la neu fora dels perímetres de les pistes, porteu sempre material bàsic de seguretat: DVA (detector de víctimes d’allaus), pala i sonda. Practiqueu sovint amb ells.
  • Porteu sempre un frontal i tingueu en compte que amb el fred les bateries dels telèfons mòbils es descarreguen més de pressa.
  • Aneu sempre acompanyats o, en tot cas, comuniqueu a algú l'activitat que penseu fer.
  • El muntanyisme exigeix preparació: entreneu-vos i informeu-vos.

Durant la marxa

  • Si aneu en grup, mantingueu sempre el contacte amb els altres, però deixant un espai amb els companys. Atureu-vos sempre en zones segures.
  • Respecteu les senyalitzacions de perill.
  • Eviteu creuar zones de perill. Si ho heu de fer, que sigui pel punt més alt. Descordeu-vos les corretges dels esquís i traieu-vos les dragoneres dels pals.
  • "Llegiu" els senyals de la muntanya que poden indicar inestabilitat: plaques de vent sota cornises, esquerdes i purgues en vessants similars a aquells per on circulem, soroll de wumpfs, línies de trajectòries d’allaus com canals o franges de bosc sense arbres.
  • Durant la progressió, tant en descens com en ascens, localitzeu sempre una ruta d’escapament.
  • Fixeu punts de referència en el recorregut, de manera que pugueu orientar-vos.
  • La combinació de vent i neu disminueix la visibilitat i accentua la sensació tèrmica de fred, no deixeu de caminar i d’interactuar amb el grup.
  • Hidrateu-vos sovint i mengeu aliments energètics.
  • En cas d’emergència, truqueu al 112 o utilitzeu l’app my 112.
Data d'actualització:  12.01.2018